25.9.06

Tillbaka till mjölkbudens tid, tack

Åh, nu i ett Poirot-avsnitt så var det en "milk-man" som levererade mjölk och då bara slog det mig att vi ju faktiskt också hade en sån en gång i tiden när vi bodde i Holland. Jag blir lite nostalgisk vid tanken, det känns så gammeldags och hemtrevligt på något sätt. Man kunde också beställa olika typer av yoghurt och andra mejeriprodukter.

Tänk så fint om man också kunde köpa mjöl, socker och såna tunga grejer så man slapp dra runt på det på affären, det vore absolut något. Jag har nämligen slut sånt och inser att jag nog måste rulla ner till Maxi och köpa lite basvaror, dels har jag slut pasta till morgondagens mat, men det är praktiskt att inte köpa tunga grejer vid veckohandlingen eftersom den blir så utomordentligt tung då. Min enda farhåga är att om jag kommer ner till Maxi kommer jag inte kunna låta bli att köpa dels en Mozzarellapizza som jag varit sugen på i flera dagar, och sen var det ju det här med godiset också. Min karaktär är inte stans starkaste om jag uttrycker mig så. Det vore ju snöpligt om jag skulle misslyckas på första dagen av mitt nya liv, även om det vore hemskt väntat. Jag måste fundera igenom detta lite.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails