29.9.06

Tentasnack

Oh - my - God! Vilken dag detta har varit, jag har varit igång sen klockan 07.00 då jag stressade runt här hemma för att hinna cykla iväg till tentan som började klockan 08.00. Väl där upplevde jag det något märkliga (men förvisso mycket sköna) tillståndet att vara själv i en tentasal. Helt tyst och lugnt var det, förutom Favvo-Gunnar då som ställde iordning datorer längst fram. Han var ju min skrivvakt, fast ärligt talat så satt jag då själv periodvis, så jag hade kunnat fuska om jag varit lagd åt det hållet, men eftersom jag praktiskt taget är ärligheten själv så var det inga problem (glorian lyser när jag skriver detta!). Strax innan 9 rasade zoo:et in, i form av dryga hundratalet studenter. Det var en sån ljudnivå att jag inte kunde tänka eller skriva tills de också fick sina tentor, då blev det äntligen tyst.

Den lustigaste händelsen var när Gunnar kom gående mot mig och sen hukade ner vid min bänk med ett skrivet meddelande åt mig. Han sa att det var min kompis Daniel som hade ett meddelande till mig - Daniel skrev samma tenta och satt längre fram i salen, men vi kunde ju inte prata med varandra medan vi skrev - och så la han fram en lapp där det stod "Till Moa!" på. Sen öppnade han lappen och visade vad det stod i, nämligen att jag och min syster var tvungna att fylla på kylarvätska i bilen. Jag tyckte det var hilarious att läraren sprang mellan oss med bilmekaniska meddelanden.

Tentan gick hur som helst bra, eller det känns som att jag borde kunna få G på alla frågor i alla fall och i det här fallet får VG ses som en guldkant, med tanke på att jag bara hade halva tiden på mig att skriva tentan.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails