16.9.06

Ljuva te-relaterade minnen

Jag kom bara att tänka på en så rolig sak när jag gjorde te nyss. Förra våren bodde jag och min syster tillsammans i det som nu är min underbara etta. Hon började alltid vid 8-tiden medan jag oftast hade självstudiedagar och annars började kring 10 (ack ljuva humanistliv!) och det innebar att jag ofta var vaken längre än henne på kvällarna. Ibland satt jag vid min dator och såg filmer med hörlurar på och smög sen tyst isäng.

En kväll när jag satt där i godan ro och tittade på en film och drack te när Malin frågade hur mycket te jag hade kvar. Det var nämligen så att varje gång jag hade tagit en klunk så liksom suckade jag eller pustade ut lite luft. Jag tror det har att göra med att jag oftast dricker teet när det är väldigt varmt, så jag liksom sörplar in det på inandningen och sen måste jag ju andas ut också och det är där pusten kommer in. Hur som helst så sa Malin att hon inte kunde sova när jag suckade på det där sättet, det var som en psykisk terror för henne att inte veta när nästa andningspust skulle komma...

1 kommentar:

Anonym sa...

typ som kinesisk vattentortyr... :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails