16.8.06

De fick nog inga kalas som barn

Jag kan meddela att min nya frisyr blev väldigt bra, håret fick ett välbehövligt lyft och lockarna bara studsar. Tyvärr blir jag bara mer och mer matt så jag får stå ut med bed-hair idag. Det är helt sjukt hur risig man kan känna sig, som tur är har systeryster varit iväg och hämtat ut Rinexin åt mig, samt köpt en godispåse så jag är ändå vid gott mod. Hon förtjänar en medalj för att ha skött om mig i tre veckor!

Jag kvistade in på aftobladet.se och läste en riktig solskenshistoria om några slarviga fångvaktare som glömt att låsa ordentligt så att fångarna kunde smita ut ur sina celler. Det fina var att när de nu hade stället för sig själva så smög de sig in till köket och bakade kladdkaka, byggde filtkojor och tittade på film! De tatuerade hårdingarna var tydligen mer sugna på pyjamasparty än på att vandalisera stället, något de själva satte i samband med ett yogaprojekt de hade på fängelset. Aftonbladet avslutar den putslustiga artikeln med följande kommentar: "Det är ännu oklart om de intagna använde sig av ett recept eller om de spånat fram kladdkakan på egen hand". Fint hur som helst.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails