10.8.06

Postlådemissöden händer så lätt...

Jo, en rafflande sak till hände på postturen idag. Jag kände mig lite allmänt woozy i värmen, halvkonvalescent som jag var, så jag hade lite svårt med avståndsbedömningen. På ett ställe råkade jag köra omkull en brevlåda som stod på en träställning så den tippade in i en häck. Jag var snabbt ute ur bilen och reste upp hela spektaklet, men det visade sig att jag dessutom hade kört över själva basen av ställningen så den hade liksom delat sig på ett ställe så att det stack ut 10 vassa spikar i luften.

Vid såna här tillfällen kan det vara svårt att veta exakt hur man ska handla. Jag tog emellertid det säkra före det osäkra och skrev en snäll och ursäktande lapp där jag påpekade att jag råkat köra på deras brevlådeställning och att jag hoppades att det gick att spika ihop den. Så bad jag om ursäkt och undertecknade det hela "er brevbärare". Erfarenheten säger mig att de allra flesta blir ganska avväpnade av en sån grej, de tycker mer att det är trevligt att man erkänt sitt missdåd än att de blir arg över det hela. Dessutom kommer just det aktuella hushållet att få en IKEA-katalog imorgon, så då är nog allt förlåtet...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails