15.8.06

Virusets återtåg

Jaha, då var det klippt igen. Idag gick jag hem efter en halvtimme på jobbet för att jag var helt knäckt av min ökande förkylning, hosta, huvudvärk, darrighet, matthet och, tror jag, även feber. Ett samtal till Försäkringskassan bekräftade att jag inte måste ha ett nytt läkarintyg eftersom jag jobbat några dagar, men däremot är det fortfarande oklart om jag får en ny karensdag eller inte. Regeln är att om man sjukskriver sig inom fem dagar får man ingen ny dag, men om det är på den sjätte dagen så börjar det om. Men jag förstår inte om det är arbetsdagar eller kalenderdagar, hon svarade inte riktigt på det, sa bara att jag inte får en ny karensdag, trots att detta skulle bli min sjätte kalenderdag sen sjukskrivningen slutade. Nåväl, det är rätt irrelevant egentligen, jag kan inte jobba idag hur som helst. Så nu tar åter soffliggardagarna vid. Men ärligt talat, jag skulle ge vad som helst för att få känna mig pigg och frisk igen. Den här känslan av att vara dränerad på all kraft tär verkligen på livsglädjen.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails