30.8.06

Umeås motsvarighet till Snygg-Lasse

I mitt överlyckliga bredbandsrus satt jag och surfade hela morgonen och fick extremt bråttom till skolan. Jag kastade mig iväg till skolan med blött hår, osminkad och utan att ha fått i mig kaffe. Very bad move, främst kaffebristen då, för jag höll på somna på föreläsningen. Dagens dos handlade om IKT, typ Informations- och kommunikationsteknik. Alla lärarstudenter ska installera ett konferenssystem som heter First Class där vi ska kommunicera med varandra, få information, samt lägga in våra digitala portfolios. Den delen av föreläsningen var ultratråkig förutom det komiska inslaget att om man inte förstår av websidan hur det går till att installera First Class så kan man se en inspelad föreläsning på en cd-rom vi fick.

Så har jag upptäckt att även Umeå universitets lärarkår är begåvad med en Snygg-Lasse. Fast här heter han Snygg-Leif och jobbar med medier och lärande. Undrar om det är en slump att båda har namn som börjar på L och som är lite ovanliga för folk i deras åldersgrupp, alltså ca 30. Synd att jag inte hade några som helst problem med att förstå det han gick igenom, alltså hur man beskär, roterar, förminskar och sparar bilder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tror jag vet vem din snygg-leif är...

Moa sa...

Hehe, jaså minsann! Vet du några smaskiga detaljer om honom också :)

Anonym sa...

Skulle vara kul att se denna snygg-Leif! Är han lik Samanthas pojkvän i Sex and the city oxå? Han är ju lite läcker. :O)

Anonym sa...

Jag bodde för länge sedan i Umeå med en mörkhårig kille som vi kallade för Snygg-Leif, han läste till lärare men nu har jag inte träffat honom på några år. Han blev jättegenerad av sitt nya smeknamn. Är han kanske från Skellefteå, din snygging?

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails