30.8.06

Är det åldern tro?

Något har hänt med mig, jag är inte exakt säker på vad. Den senaste tiden har jag märkt att jag blivit väldigt anti mot att gå på stan. Jag älskar ju egentligen att shoppa, men numer blir jag trött efter ungefär 20 minuter på stan och vill helst av allt bara sitta på ett café och slappa med lite gott kaffe. Visserligen kan det ju bero på att jag inte riktigt återhämtat mig från alla sjukdomar och därför är lite extra lättuttröttad, men ändå. Nu börjar jag förstå mamma som blev helt less för några år sen när jag drog runt henne på min vanliga Stockholmsrunda som bara inkluderade en massa affärer och inget caféhäng. Skulle någon göra så mot mig nu skulle jag också protestera ljudligt, min nya gå-på-stan-personlighet är nämligen ytterst gnällig, känslig och får ont i fötterna på en gång. Vilken fasa om jag snart tycker det är mer praktiskt att beställa alla kläder från Ellos än att gå på stan och köpa dem!

4 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Det är åldern honey. Har drabbat även mig, jag kan inte ens rota i second hand-affärer längre än några minuter nu. Short attention span och dåliga fötter. Tur att internet finns!

Och jag är ju så glad över att du har börjat blogga igen så jag knappt vet vad jag ska ta mig till!

Moa sa...

Tragiskt värre faktiskt, jag märker att jag måste sova mycket mer också för att inte vara helt utsjasad...

Ja, bloggande är ju ett farligt beroende så jag är också lycklig över att jag kan komma åt min fix :)

Anonym sa...

Jag har oxå jag drabbats av detta ganska nya syndrom: trött-av-att-gå-på-stan-syndromet. Jag orkar max en timme sen är jag less och trött av att gå och av alla intryck. Jag funderar seriöst på att börja shoppa på nätet. Om jag nånsin kommer ha råd att shoppa vill säga... :O)

Moa sa...

Ja, nätshopping är ju det bästa faktiskt; billigt, smidigt och dessutom känns det inte som att det kostar något eftersom man inte flaxar något med sitt VISA-kort. Farligt iofs, men bekvämt.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails