17.8.06

Jag känner hur vitaminbristen ökar

Jag känner mig i desperat behov av C-vitaminer. Hela våren har jag ätit äpplen som en galning, nästan ett om dagen i genomsnitt, men nu under sommaren har det inte blivit ens ett i veckan. Jag inbillar mig att det är en bidragande orsak till min sjukdom, och även att jag inte kommer att bli frisk om jag inte får i mig lite uppiggande vitaminer och mineraler. För att undvika att fastna i förkylningsträsket hela hösten ska jag ladda upp med Omega-3-piller och hälsokurer så snart jag blir frisk från detta. Men det första jag ska göra är att ta ett äpple nästa gång jag blir hungrig istället för att smaska i mig godis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den gällande rekommendationen från WHO (tror jag att det var) är att vuxna ska äta ett halvt kilo frukt och grönsaker om dagen, andra föredrar att säga fem portioner. Har man inte bil får man armstyrka på köpet, eftersom det blir ganska mycket att släpa hem från affären varje vecka :)

/Annika

Moa sa...

Det är bisarrt mycket faktiskt. Hur ska man få plats med det i magen ens, man får bli fruktarian för att klara det... Och styrkelyftare förstås!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails