16.8.06

Nu är det klippt för luggen

Jag upptäckte för ett tag sen att min virutella hemvist Paltkoma lagt ner, vilket kändes ytterst tomt och tragiskt. Så snart jag sett det ringde jag min medsyster i Paltnörderi och vi beklagade oss över det hela, som mästerkocken Sookie sa i ett Gilmore-avsnitt när hennes man skulle fritera en Thanksgiving-kalkon; "It's like a death in the family". Var ska jag nu hänga någonstans?

Nu har jag bestämt mig för att klippa en snajsig lugg. Inget extremt egentligen, jag har ju haft snedlugg de senaste... typ sju åren eller något, och detta är egentligen en slags variant på den. Den slutgiltiga inspirationen blev denna bild på den fabulöst snygga Helena Christiansen. Det jag gillar är att även om luggen är rakt ner så är den ändå lite, liksom flikig och ostyrig. Väldigt chict. Dessutom så går den ju att dra åt sidan om man skulle känna för det. Så snart jag känner mig det minsta bättre ska jag skrida till verket!


Bild från Septembernumret av Elle

4 kommentarer:

sofia sa...

tittade nyss in på palt,kanske som för att försäkra mig om att det verkligen var sant. Då hade dykt upp en ruta med ett meddelande:
"Under torsdagen kommer en kommentarlista upp här där du kan meddela dig till folk som du haft kontakt med på palt så att övergången till något annat blir smidigare.
Trist att det tog slut så abrupt men jag hoppas kunna lägga upp en läsbar version av palt där ni kan gå in och i alla fall läsa gamla meddelanden. Håll utkik."
Det känns som om Pm tjuvlyssnar på vårat samtal. :)

Moa sa...

Nice, inte så att jag kommer att meddela mig med folk jag har haft kontakt med, men vissa gamla meddelanden skulle ju vara trevliga att spara. Tänk vilken mardröm ifall han av misstag skulle lägga alla på ett och samma ställe så man får söka bland allas för att hitta sina egna och att alla kunde läsa dem! Vi får hålla utkik efter det nya communityt han pratade om att han höll på att göra, det kanske är något för oss också...

Anna Riklund sa...

Det här med luggen. Jag ser det som något av ett problem att även den kortare luggen går att dra åt sidan lätt, för det blir ju att man gör det i stället för att ha den hängande rakt fram.

Kan du fota dig själv så jag får se nya håret??

Moa sa...

Ja, men precis så är det ju jag gör... Drar den åt sidan fast den är kort. Men just eftersom den är kortare så blir det snyggast när man låter den vara lite mer rakt ner fast ändå åt sidan om du fattar, så den täcker mer av pannan. Jag misstänker att jag klippte ur den lite för mycket för att den ska vara snygg att ha rakt ner, i min iver att inte få en massiv iller över pannan så blev det lite tunnt istället. Perfekt för en snedlugg, men lite för tunnt för en hängande lugg... Mm, så snart jag ser lite fräschare ut ska jag ta ett kort och blogga in, jag måste ju visa upp mina luftiga lockar också... :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails