13.8.06

Permanent virus

Snart är ännu en friidrotts-eftermiddag förbi. Mitt halsont består tyvärr, även efter några Alvedon. Jag har dock inte varit helt förslappad idag, systerysters spikraka och blanka hår är numer alldeles lockigt tack vare en volympermanent. Det var bland det marigaste jag har gjort, att få till spolarna ordentligt. Första spolen (inklusive några misslyckade försök med luggen tog närmare en halvtimme tror jag, men därefter fick jag till tekniken.

Det komiska var att på förpackningen står det att man ska be en väninna om hjälp med spolarna om det är första gången. Bortsett från att de antar att bara kvinnor kan permanenta hår, så måste det vara helt omöjligt att få till spolarna själv. Fatta vilken kramp i armarna om man måste hålla dem ovanför huvudet i de ca två timmar det tog att få till alla spolar! Jag har fotat alla moment, och ska lägga in bilder när jag har laddat över dem i datorn.

2 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Jösses amalia, det där har ju jag också gjort. Fast det var min kompis Jennys mamma som rullade upp oss, och hon är gammal frisör. Mycket märklig känsla, för även jag har ju spikrakt hår, och sen var det bara lockigt. Fotobevis så fort som möjligt!

Moa sa...

Ja, det är nog bra att känna en frisör i såna här lägen. De har liksom handlaget inne. Vi fick chansa ganska mycket, men det blev ju bra ändå.
Jo, jag ska ladda upp bilderna snarast... imorgon om jag orkar efter jobbet. Hon ser så söt ut med spolar i håret, som en gammeldags hemmafru :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails