17.8.06

Tantcharmning är min specialitet

Mitt sug efter att kunna börja promenera är extremt stort, det här sjukdomstillståndet börjar göra mig komplett galen! Dessutom är jag sugen på socker hela tiden också, vilket är en dålig kombination med soffliggande...

Jag ser just på "Gosford Park", vanligtvis en av mina favoritfilmer. Men som sagt, när jag är i det här tillståndet är inget speciellt kul. Första gången jag såg den filmen var på Sturebiografen just innan jul för några år sen. Den gick inte upp på någon vanlig biograf, så jag masade mig in till centrala Stockholm (då bodde jag i Södertälje) och såg den själv en decembereftermiddag. Just då var jag ytterst low on cash och hade inte råd att äta lunch på stan, så jag köpte två lussebullar på pressbyrån och åt dem under filmen. Den har ju en ganska komplicerad handling och det är otroligt många karaktärer som bara presenteras flyktigt, så det kan vara lite svårt att hålla reda på vad som händer första gången man ser filmen. Det roliga var att en äldre dam kom fram till mig efter filmen och frågade vem som egentligen var mördaren, och så fick jag ägna fem minuter åt att förklara för henne vad som egentligen hade hänt. Sen kom hennes väninna ut från toan och hon hade inte heller förstått vad som hände, så vi pratade lite mer om det och om filmen i övrigt. Det är såna där små roligheter som inträffar ibland. Jag tror för övrigt att jag har en look som tilltalar äldre damer för de brukar ofta ty sig till mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sturebiografen - visar de enbart mer eller mindre smala filmer där?
Förresten borde du kunna se fram emot en virusfri höst, så krasslig som du har varit under de senaste veckorna. I rättvisans namn borde ingen sjuka bita på dig nu, menar jag... Du tar promenader i krispig höstluft, medan "alla andra" måste stanna inne med snuva och rinnande ögon ;)

/Annika

Anna Riklund sa...

Åååh. Sture är bästa bion förstås. Och det där är en fantastisk film.

Moa sa...

Ja, Sture är de något mer smala filmernas biograf. Alltid värd ett besök!

Jag håller med om att jag borde vara invincible till hösten, speciellt om jag pepprar mig full med vitaminer och annat. Dessutom blir man ju frisk av att vara ute, det är min fasta övertygelse! Du får boka en biljett upp till Umeå någon gång i höst, så får vi ta ett par krispiga promenader :)

Anonym sa...

Jaa, vad trevligt det låter! Det ska bli så kul att träffa dig igen :)

/Annika

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails