16.8.06

Mitt hem är min borg

Den här bilden är så fin tycker jag. En port som det står "hemma" på, är inte det något som vi alla vill hitta. Jag vet i alla fall att jag skulle tappa fotfästet utan det där lilla utrymmet där alla mina jordiska tillgångar är samlade. Det är som att mitt liv är beroende av att jag kan bläddra bland bankpapper från 1998 som är fint förvarade i en gul pärm med bilder av Ingrid Vang Nyman på. Det blir ett sätt att hålla tillvaron i schack, att samla på sig pysselgrejer, papper, vackra skålar med mera och sedan ägna tid åt att organisera dem på bästa sätt. Nästan som ett slags katalogisering också av det liv jag levt hittills.

Men åter till bilden. Det är nästan så att jag blir sugen på att plocka fram min kära dymo-märkare och prägla en egen liten remsa. Min dörr ser likadan ut som miljoner andra dörrar, men det som skiljer den från dessa miljoner andra är att den gömmer mitt "hemma", och det är väl en sak värd att betona.

Bild från My Art

4 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Vet du en sak? Jag har flyttat åtta gånger sen jag lämnade norr. Vilket är sjukt mycket. Men nu är jag ju liksom på rätt plats ett tag, och det första jag gjorde var att skriva mitt namn med dymon på dörren och göra en Ej reklam-skylt. Så nu känns det hemma, även om det inte står hemma just på dörren. Men jag håller med dig, man är helt lost i tillvaron utan ett riktigt hem. Hemskt.

Moa sa...

Dymon är det bästa också, den konnoterar verkligen organisation, katalogisering och ordning - vilket ju är det vi ägnar livet åt... Det finaste tycker jag var när du hade präglat en dymoetikett till din bärbara dator :)

Anna Riklund sa...

Haha ja den är kvar... På Gärdet hade jag ju då även dymolappar för att märka ut vart de olika porslinserierna skulle stå i skåpen.

Och du! Jag hittade ju jättefina dymoband i Hultsfred. Vita, guld och svarta. Men de går inte in i min märkare, de är för breda! Så nu är jag ute efter en dymo som printar bredare remsor, har du sett det nånstans? Bokstäverna blir större också, har sett det i nåt gammalt lager nån gång. Håll ögonen öppna please.

Moa sa...

Jag vet vad du menar, har sett såna dymoband med text. Den är liksom större och luftigare. Har dock inte sett någon sådan apparat, men jag ska alarmera om jag hittar något :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails