15.8.06

Lite sömnsjuka vore bra right about now

Så var ytterligare en dag i feberdimmornas värld över. Jag har hostat, nyst, snutit mig och ojat mig fler gånger än jag kan räkna, men nu är det dags att ta en välbehövlig paus och sova. Jag har ju inte varit så bra på det nämligen, vilket väl antagligen bidragit till att jag fortfarande känner mig så sliten och slutkörd. Det är svårt att säga hur mycket sömn egentligen påverkar immunförsvaret, men antagligen en del. Så nu är det slut med nattsuddande framför datorn! Det som hjälper min dåliga disciplin på traven är att jag sover på övervåningen nu och där kan jag inte sitta uppe vid datorn senare än Pappa går och lägger sig (vilket just precis hände). När jag väl ligger i sängen har jag ju inga problem att somna, det är bara en fråga om att ta sig dit liksom. Så, nu väntar lite "Damernas detektivbyrå"och Precious Ramotswe, en "traditionellt byggd kvinna" som har förstått det där med zen-attityd och att inte tacka nej till en kopp te och en 700 kcal-kaka...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails