21.8.06

Receptet för en lyckad hemmakväll

För att börja morgonen på en mer positive note så kan jag meddela att gårdagskvällen var väldigt mysig. Vi åt väldigt smarriga dinkelmuffins som vi i enlighet med receptet bredde mixad keso och björnbärsmarmelad på. Tres magnifique! De var otroligt nyttiga jämfört med vanliga scones, det bakverk man mest associerar dem till, eftersom de innehåller kesella och sånt istället för enbart smör. Så såg vi "Att göra en pudel" och vi blev alla tre väldigt förtjusta i den. Kanske mest jag och Johanna, men ändå. Den var verkligen en feel good-film av bästa kvalitet, full av speciella karaktärer som man verkligen kunde sympatisera med och underbart kitschig scenografi. Leendet satt som klistrat under största delen av filmen kan man säga. Så upptäckte vi att vår lokale Luleå-kändis, frisören Mathias Evanne var med också, vilket var rätt fascinerande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Googlade efter dinkelmuffins som jag har läst receptet på någonstans men ej kan hitta igen, trillade in på din blogg och tror att du har receptet jag letar efter, med mixad keso? Var hittar jag det?

Tackam för svar

Moa sa...

Hej!

Det vi åt här var ett recept från Buffé som jag sökte rätt på nu. Det var inte dinkelmuffins som jag mindes utan dinkelscones, men det är ju sak samma egentligen :) Tyvärr har de inte skrivit hur man skulle göra kesotillbehöret, men jag tror att det mest var att mosa keson och så var det björnbärssylt till också. Här är receptet!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails