9.7.07

En rapport från brevbärarkontoret

Nu är första jobbdagen avklarad och det gick ändå mycket bättre än vad jag hade föreställt mig. De senaste veckorna har jag liksom byggt upp ett slags motstånd mot att vilja köra igång, men när man väl är där så rullar det mest på. Fast varje dag när jag närmar mig slutet av turen så får jag nästan ångest för att den är så lång och för att jag ska göra samma sak imorgon. Turligt nog hinner jag förtränga den känslan innan jag åker tillbaka till jobbet nästa gång så det känns inte allt för hemskt.

Dessutom är måndagar och onsdagar värst eftersom det är gruppreklamsdagar, då tar allt nämligen dubbelt så lång tid. Idag var jag tvungen att lasta ca 50 buntar med reklam som nog vägde 2 kg styck, först i kärror, sen in i bilen och sen hela tiden fylla på hållaren vid framsätet. Buntarna far ganska illa också och blir lite söndertrasade av buntbanden, för att inte tala om att de allra flesta bara slänger den på en gång de har fått den. Den som vill inrätta någon slags förbud mot det där miljöförstörande skräpet har mitt fulla stöd.

PS. Anna, idag såg jag din affisch om noggranna brevbärare. Helt toppenfin var den!

4 kommentarer:

e sa...

Jag hatar reklam trots att jag inte behöver dela ut den. Det enda som är bra med reklam är att det är en ursäkt att försöka hitta snygga "nej tack" skyltar att pryda dörren med.

Moa sa...

Haha, ja precis - snygga antireklamskyltar är det enda positiva. Cheferna tycker att vi borde vara tacksamma för reklamen eftersom den finansierar vårt jobb. Det kan väl vara sant, men jag känner bara förakt... :)

Anna Riklund sa...

Hej! Åh vad roligt att höra att du gillade den!

Moa sa...

It's ab-fab, sweetie darling! Jag är ju redan en noggrann brevis som du vet, men andra kan ju behöva påminnas :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails