31.7.07

Postmisär och pinsamheter

Det går inte ens att börja förklara vilken dag det har varit idag. Under precis hela dagen har det störtregnat för att då och då övergå till rent skyfall och ingetdera är speciellt trevligt vid postutdelning. Visserligen kör jag ju postbil, men rutan måste vara öppen så jag blev ändå väldigt blöt. Dessutom hade jag ju både IKEA-kataloger, gruppreklam och tjocka postbuntar idag vilket innebar att jag fick springa ut i regnet och packa om hela tiden.

Typiskt nog kom jag idag på att jag helt har missat att skriva upp antal liter och mätarställningen de två tidigare gångerna jag har tankat bilen. Vi har något nytt kort nu när vi tankar och det har liksom gjort att jag glömt bort det där pappret. Dessutom kom det upp en mätarställning när jag startade bilen på macken och en annan när jag slog av den på postkontoret (en lägre), så jag visste inte ens vilken som var rätt. Det pinsamma var att min chef kommit in från semestern precis just idag för att registrera det där. Jag brukar alltid vara lite allmänt förvirrad på posten eftersom det är så mycket att hålla rätt på och han brukar ha ganska kul åt det. Därför kändes det extra otrevligt att behöva gå in på en detaljerad förklaring av hur det kom sig att jag missat att fylla i två gånger och dessutom inte visste vilken mätarställning det var nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig! Låter superpestigt! Hoppas morgondagen blir bättre!!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails