18.7.07

Lite jobbklagan

När jag börjar sommarjobba på posten så brukar det vanligtvis kännas jobbigt de första dagarna, men sen är det som att vanan sätter in och det brukar rulla på helt ok även om det aldrig känns direkt kul. Den här sommaren har det dock känts ovanligt segt. Jag kan inte komma över irritationen över gruppreklam som tvingar en att köra till precis varenda brevlåda istället för 75% av dem och som dessutom lägger på en massa omkring-tid. Varje dag blir jag också störd på människor som parkerar sina bilar (eller husvagnar, husbilar, soptunnor, släpvagnar, cyklar, motorcyklar, mopeder, barnvagnar etc.) precis vid brevlådorna, det är ett oändligt antal gånger jag måste kliva ur bilen eller åtminstone manövrera och backa och finlira fram och tillbaka.

Jag vet inte om denna leda beror på att det möjligen är sista sommaren jag jobbar på posten, nästa år kan jag ju ha ett lärarjobb. Visserligen är det väl inte jättetroligt att jag kommer att ha fått ett fast jobb med betald semester hela sommaren, men något annat måste jag syssla med. Dagens höjdpunkt på jobbet var att jag fick sluta en dryg halvtimme tidigare eftersom allt var klart när jag kom in. Dessutom såg jag en bil med MOA i registreringsnumret och sånt blir jag alltid lite glad över också.

PS. Trots att det bara har varit soligt två jobbdagar har jag redan börjat få postbränna (brunare högerarm).

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår vad du menar! Vi pratade ju häromdagen om känslan att sommarjobba med något man egentligen inte vill pyssla med. Men man får härda ut och tänka att det bara är under en kort period. Sedan börjar en annan period av livet med tungt krävande yrke med mycket ansvar. En dag kanske man längtar tillbaka till sommarjobbens tid...fast det inte känns så nu.

Är så sugen på att ha ett normalt jobb (fast) med betald semester. Fatta att inte behöva oroa sig för ekonomin varenda eviga sommar. Och kunna unna sig lite välbehövlig semester utan att känna dåligt samvete att man inte arbetar under de veckorna!

Kul med brevisbrännan. Mina 'men' från arbetet är mest axelvärk...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails