27.7.07

Förträngandets ädla konst

Den här veckan har förflutit som i ett töcken på grund av ständig sömnbrist, men nu är det i alla fall äntligen helg. Majoriteten av tiden kommer att ägnas åt att fixa med systers bröllopshäfte, en uppgift som tycks växa för varje detalj jag färdigställer. Det är lustigt, för det här med att fixa i Photoshop, InDesign och Illustrator är ju sånt som jag tycker är kul att göra och jag älskar att lära mig nya saker om programmen, men bara för att jag har en deadline och det här är något viktigt så känns det plötsligt mycket mer som en tenta eller något sånt - och tentor hittar jag alltid på ursäkter för att undvika.

Men (som jag har sagt hela veckan) imorgon, då är dagen när jag verkligen ska ta tag i det här. Det är förstås väldigt roligt att jobba med det här, men det känns så viktigt att det blir bra och då stiger pressen samtidigt som undanglidandet ökar. Det känns väldigt dåligt och tragiskt att man ska fungera på det viset, men det här med förträngning som försvarsmekanism är ju inget nytt förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av egen erfarenhet vet jag att det är väldigt tufft att göra just bröllopshäften. Dels har man ju krav på sig själv att prestera någonting extraordinärt vackert till det ärade brudparet, dels vill man göra så bra ifrån sig som möjligt för sin egen skull. Press innebär att man tappar lite av sin inspiration. Men du får tänka att du kommer att klara av det. De där ramarna verkar vara alldeles fantastiska. Ser fram emot att se resultatet. Jag tror att det kommer att bli världens snyggaste häfte!

Moa sa...

Ja, det är verkligen pressande. Nu har jag gjort väldigt mycket, men jag känner ändå att det saknas en del saker. Plus att det strulade när jag skulle välja inställningarna för att få det som en bok... Jag kanske ringer dig snart och ställer lite frågor :)

PS. Tack för uppmuntran, det kan behövas :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails