8.7.07

Utvilad

Min trötta lördagseftermiddag tog en intressant vändning när jag gick och lade mig vid 15.30 efter att ha ätit en tidig middag. Jag tänkte sova en timme eller två för att kompensera för förra nattens extrema sömnbrist, men istället för att vakna kring 17-tiden var klockan 04.38 när jag slutligen kvicknade till.

Jag insåg på en gång när jag vaknade att jag sovit länge, men det var först efter några sekunder som jag kom ihåg att jag gått och lagt mig på eftermiddagen. Min stora skräck var att jag skulle ha sovit till normal läggdags eftersom det då vore helt kört att somna på väldigt länge, men istället upptäckte jag att jag sovit i 13 timmar på raken. Bortsett från att jag känner mig snuvad på min lördagskväll så är det rätt bra då jag nu hoppas på att ha fått in den dygnsrytm som mitt sommarjobb kräver, imorgon måste jag gå upp 06.40 så det här var en bra uppvärmning. Dessutom är det inte helt fel att spendera de här tysta, kalla och regniga morgontimmarna med att sitta i mysfåtöljen med ett täcke över sig och en bärbar dator i knät, samtidigt som man ser Harry Potter och dricker en kanna te.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails