29.7.07

Uppdatering på brölllopshäftesfronten

Puh! Idag har jag suttit med bröllopshäftet från klockan 9.00 på morgonen fram till nu, med undantag för två timmar som jag var på släktkalas. Som tur är så händer det saker, jag börjar få rätt bra fason på layouten nu. Imorgon ska jag peta in några saker till och sen bär det av för testutskrift på proffsskrivaren vi ska använda. Det känns väldigt bra att få se hur det hela blir så jag vet om jag måste ändra ljus eller mättnad i fotografierna, eller om jag har använt alldeles för liten storlek på texten eller något sådant.

Det känns inte precis som att jag är utvilad och fräsch när jag ska börja kämpa med IKEA-katalogerna imorgon, men det känns ändå värt det eftersom häftet ser ut att bli väldigt fint. Polaroiderna blev fina tycker jag, de gav lite struktur åt allt det vita samtidigt som det ändå är stilrent, vilket jag gillar. Nu gäller det bara att förstå hur alla utskriftsformat fungerar och hur jag gör för att konstruera en PDF som fattar att sidorna ska vara vända mot varandra. Det är galet att det är de små detaljerna som kan sätta käppar i hjulet för hela alltet. Men, nya post-IKEA-fräscha tag imorgon.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails