12.7.07

Täckesmys i juli

Den här sommarens väder har ju hittills varit mycket ojämnt, ena veckan är det supersoligt och varmt medan det nästa vecka är 12 grader och mulet. Den senaste veckan har vädret varit sådär riktigt trist, det har regnat massor och jag fryser massor inomhus eftersom all fjärrvärme och sånt är avslaget under sommaren.

Just nu ligger jag nedbäddad i sängen med två täcken över mig och en bärbar dator i knät. Jag ser Numbers, dricker te och äter lite tröstgodis jag bara råkade få med mig hem från affären (inte ur aspekten snatteri utan nyttighet). Det slog mig just att bärbara datorer är lite som 2000-talets version av hundsällskap, lägger man den i knät blir man alldeles varm och den kan vara väldigt underhållande och ett bra sällskap också. Även om den såklart inte kan gå upp emot en riktig hund i mysighet så är den mindre hårig åtminstone.

4 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Haha, va fint! Både hund och knädator måste ju vara det perfekta sällskapslivet.

Moa sa...

Haha, ja. Jag måste erkänna att jag blivit mycket mer vänligt inställd till hundar den senaste tiden, när jag nu umgåtts med två fina exemplar. Inte så att jag skulle skaffa en hund själv, det är lite för mycket jobb, men det vore kul att låna en lite då och då för soffmys.

Anonym sa...

Ja, efter allt hund-mys-skrivande har jag (som är en inbiten icke-hund-älskare) nästan börjat tro att hundar skulle kunna vara ett trevligt sällskap...

:o)

Moa sa...

Eller hur! Jag känner mig lite lockad själv, fast det vore förstås alldeles för mycket besvär. Men lite sugen har jag allt blivit...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails