14.7.07

Fotoexpedition till Svartöstaden

Idag tog jag en cykeltur till Svartöstan i Luleå, ett område som ligger precis vid järnverket och fabrikerna. Tidigare var det, som jag minns det, ett arbetarområdet men idag bor det mest kulturfolk där och priserna är nog tämligen saftiga. Det är otroligt pittoreskt och vackert och de har en helt fantastisk havsutsikt.

Jag vet inte om jag inbillade mig det eller om invånarna i det lilla området faktiskt var en smula skeptiska till en människa med en något maffigare kamera. Jag försöker alltid bete mig på ett bra sätt när jag fotograferar, särskilt eftersom jag ofta fotar hus. Om det är människor ute på gården så står jag hellre över för att det känns lite olustigt att rikta kameran mot dem. En bild jag tog idag var på en blomkruka som stod på en liten avsats två meter upp på ett uthus. Det stod precis vid trottoaren, så det var inte direkt en "privat" bild, men när jag vände mig om kom det en kvinna i bikini gående mot mig och hon hade en otroligt misstänksam min. Nåväl, det är väl sånt obehag som man får stå ut med för konstens skull antar jag. Här kommer i alla fall några av bilderna.






Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails