8.7.07

Ljusrosa pioner

Trots en vädermässigt sett trist dag var alla ljusrosa pioner så vackert utslagna att jag var tvungen att fota dem - blommorna väntar inte tills ljusförhållandena är rätt för en fotosession för att slå ut! Först tog jag en hel bunt otroligt trista och mörka bilder innan jag kom på att jag kunde trixa lite med slutartiden för att få ett bättre resultat. Vips sa det bara och sen kom de underbara bilderna på rad. Det underbara med en bra kamera är att jag inte ens behöver fixa något med ljus och färg i Photoshop, det mesta är som jag vill ha det på en gång.





2 kommentarer:

e sa...

Snygga bilder på fina blommor (min brudbukett bestod enbart av pioner men vinröda). Vad har du för kamera?

Moa sa...

Tack! Ja, pioner är helt otroligt vackra :)

Det är pappas kamera jag lånat och den är hemskt trevlig tycker jag. En Pentax K100D är det och du kan hitta lite information om den här.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails