5.7.07

Mörk choklad för hälsan

Jag har länge läst artiklar om och hört på hälsoprogram på tv att mörk choklad skulle vara bra för det allra mesta. För en godisälskare som jag vore den främsta vinsten kanske att en liten bit mörk choklad skulle dämpa godissuget. I ett tappert försök att testa den teorin köpte jag ett paket någon gång i höstas, men tyvärr är jag bara inte speciellt förtjust i det och chokladkakan låg i min kyl i ett halvår innan jag till sist slängde den.

I DN läste jag nyss att många rön om den mörka chokladens nyttighet har kommit från chokladindustrin men att det nu har kommit en vetenskaplig studie som säger att mörk choklad är bra för att sänka blodtrycket (vilket jag helst borde göra). Endast en ruta 85 %-ig choklad räcker. Det borde man väl kunna peta i sig?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails