1.7.07

Kusinkväll

Idag var det äntligen dags för sommarens första kusin-häng. Vid klockan 19 kom Kristin förbi med exakt samma sak som jag och Malin hade tänkt baka - en smulpaj med hallon och blåbär (eller det var mitt förslag, Malin tyckte vi skulle göra en med bara blåbär). Vi kunde förstås inte hålla oss tills vi hade hämtat Marie från jobbet vid 21 så vi passade på att fika innan dess. När det sen började bli dags för Kristin att åka och hämta henne lade jag fram ett litet diskret förslag om att vi skulle åka med och köpa lite godis (Marie sommarjobbar på Maxi), och så blev det också.

Helt underbart var det att hinna sitta och prata med favoritkusinerna. Som en av dem sa så måste vi se till att hitta på saker i sommar, eftersom de inte har något liv annars. Och blir det inte lite så, det är jobbet och sen är det lätt att bara slafsa runt hemma och inte göra något. Men inte i år! Jag och Sofia har bestämt att vi ska se till att komma iväg till stranden och glassa, jag och Malin ska vara duktiga och träna oss med promenader och pilates och med tvillingarna ska vi ha mys- och filmkvällar. Inte pjåkigt alls.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails