25.7.07

Vackraste bröllopsbilden

Varje morgon på frukostrasten brukar vi läsa tidningen och till de stora nöjena hör att titta på folks bröllopsbilder. För det mesta är de inte så speciella, även om jag här om dagen framkallade skratt när jag berättade om en bild jag såg för några år sen. Det var en kvinna i kort klänning som stod vänd mot sin man men med ryggen mot fotografen (fast hon tittade bakåt) och sen var det som att mannen höll upp hennes ena ben framför sig så att man såg hennes strumpeband. Det är svårt att beskriva i ord, men det kändes bara så vulgärt.

Den här morgonen höll jag och min kollega dock på att sätta morgonkaffet i halsen när vi fick syn på ovanstående bild i Norrbottens Kuriren. Vilket brudpar! Det var nog bland de snyggaste bröllopskort jag har sett. Visserligen är jag ju väldigt svag för vintage (de firade 40-årig bröllopsdag), men ändå. Det där var så nära filmstjärnor man kan komma.

Bild från Kuriren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han som var med på den extremt vulgära bilden var S förre chef... =)

Moa sa...

Hahahaha! Vilket underhållande sammanträffande :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails