7.7.07

Ett dygn som hundvakt (tre timmars sömn)

Det senaste dygnet har varit tämligen intensivt. Gårdagen började med att jag och Malin åkte ut till stugan och vaktade hundarna några timmar. När det blev eftermiddag åkte vi hem med hundar och allt och förberedde oss för mammas och Björns vigsel och skjutsade hundarna till hundvakt. De skulle vigas i stadshuset men personen som skulle göra det hade missuppfattat något, så han var i sin stuga i Morjärv och en annan person som satt hemma och sydde kuddar fick snabbt kallas in. Det var även tänkt att bilderna skulle tas i kyrkbyn i Gammelstad, men eftersom det spöregnade ändrades det till studion. Trots en del små missöden gick allt bra och vi firade med att äta på Margaretas Värdshus i kyrkbyn. Maten var helt fantastisk och miljön var lite som att komma till 1800-talet.

Efter att ha hämtat upp hundarna åkte jag och Malin ut till stugan igen med dem och det var två slagna hjältar vi fick med oss. De sov jättefint hela natten med undantag för några kisspauser, men värre var det med mig och Malin. Jag uppfattade det som att Manne skulle bli kissnödig efter ungefär sex timmar, så jag antog att klockan var sex när jag släppte ut dem första gången. Efter det kunde jag inte somna om, men dåsade lite smått och lyssnade på fågelkraxandet utanför myggfönstret. Efter en timme tittade jag på klockan och förväntade mig att den skulle vara kring 07.00 och att det skulle vara frukostdags eftersom jag var så hungrig. Men icke. 04.05 stod det och mer bitter än så kan man väl knappast känna sig. Manne hade ledsnat på att ligga i buren och kurade ihop sig hos mig under täcket (kanske lite bortklemande, men det är så mysigt), men för mig och Malin blev det två sega timmar av småsovande innan hundarna klockan 06.00 var superpigga och vi fick masa oss upp kring. Jag hoppas sannerligen att min förmåga att somna om när jag måste upp och springa på natten kommer att utvecklas annars lär mina år som småbarnsförälder bli jobbiga.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails