2.7.07

Sommarlyx

Idag har det äntligen slagit om till sommarväder och det känns så härligt. Efter att ha ägnat förmiddagen åt att göra en misslyckad tacopotatisgratäng (där potatisen efter en timme i ugnen fortfarande var halvt rå) har jag ägnat resten av dagen åt att sola på altanen. Det bästa med att bo i en villa över sommaren är att allt blir så enkelt, vill man gå ut och sola gör man det. Vill man sitta i skuggan på framsidan gör man det. När man bor i lägenhet känns det som att allt blir ett projekt, man måste ordna picknickmat och hitta bra ställen att fara till, vare sig det handlar om stranden eller en park.

Nu är det förstås härligt med en dag på stranden med, men jag tycker det känns så smidigt och bra att kunna gå ut och in som jag vill och det behöver inte kännas som att solningen är ett heldagsprojekt heller. Jag hade tänkt åka på banken och göra några ärenden på stan, men det får vänta till imorgon. Efter en trött och upptagen period känns det som den ultimata lyxen att kunna strunta i allt annat och bara ha en skön hemmadag med solning och telefonprat och senare ikväll tänkte jag se en film och äta hemgjorda popcorn. Mer än så krävs det inte för att få mig i balans igen.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails