6.8.07

Big band-aid, please

Jag känner mig lite i behov av omplåstring just nu. Mina axlar är inte glada efter fyra veckors tufft postarbete fullt av lyft, dåliga arbetsställningar och enformiga rörelser. Idag råkade jag dessutom hugga in ett vasst pakethörn rakt in i min hand, så jag har ett litet sår som gör ont mitt i handen. Detta är utöver de vanliga trauman som händerna råkar ut för i det dagliga brevbärandet. Som om inte detta vore nog är jag lite solbränd idag och har dessutom fått ont i halsen. En lyxvistelse på spa vore det bästa just nu, känner jag.

Det är tur att det bara är sammanlagt åtta arbetsdagar kvar nu. Samtidigt känns det lite skrämmande också, för det innebär att sommaren snart är över. Jag har lite svårt att känna att det är sommar när jag väl har åkt ner till Umeå, det är liksom min vår-, höst- och vinterstad. När jag kommer ner kopplar min hjärna över till "snart börjar skolan"-läget och det känns helt främmande att planera stranddagar i Umeå även om det förstås är en teoretisk möjlighet. Kanske behövs lite övning på den fronten för att maximera sol och värme den här sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du känner dig sliten efter allt kånkande med post och ikea-kataloger...måste vara hemskt. Se till att få axelmassage av någon! Åtta dagar kvar...ja, det är inte mycket. Men sommaren är inte riktigt slut ännu, fastän det kanske känns så. Det brukar ju ofta vara fint ända in i september. Men ändå är det lite vemodigt att det snart är mitten av augusti. Sommaren har verkligen flygit iväg. Tiden har gått mycket snabbt, och jag känner mig inte redo för hösten ännu!

Moa sa...

Jo, sol och värme brukar ju vara kvar rätt länge, men det är något med den psykiska grejen av att sommaren börjar när jag kommer till Luleå och slutar när jag åker därifrån. Men som sagt, ska försöka programmera om mig själv :)

Hur som helst är det alltid lite skönt med sympatier, så tack för det :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails