28.8.07

Oklarheterna hopar sig

Den här dagen har präglats lite av stress och en osäkerhet inför vad som komma skall. Inte det stora okända som är bortom universitetet och som tids nog kommer att komma, utan det här som är några dagar bort. Just nu känns det som att det är en massa faktorer som jag har att bolla med utan att någon av dem är det allra minsta säkra och sånt gör mig stressad och ångestfylld. Jag kommer kanske att få jobba i veckan, vilket är välbehövligt och bra men jag vet inte exakt vilken/vilka dagar vilket är lite jobbigt. Detta eftersom jag dels gillar att veta vad jag har inplanerad men också för att jag eventuellt måste fixa någon annan som leder ungdomssamlingen på fredag om jag inte kan göra det. Själva grejen att fixa folk som kan leda öppnar upp hela vårens ångestfyllda misär av att försöka få ihop folk när det finns alldeles för få som vill och att varje vecka måsta sitta och kämpa med det.

Dilemmaområde nummer två rör min gamla säng som jag just satt ut på Blocket. Dessutom så har jag precis lagt ut min gamla resårbotten på Blocket men oroar mig för hela grejen att jag förra veckan ställde ner den i en otäck liten proppskåpsskrubb där den försås inte kan stå ett längre tag. Dessutom känns det inte som så bra reklam att visa upp den där nere. Till råga på allt lömde jag att skriva hur bred den var, men folk får väl ringa och fråga förstås. Jag vet inte, vissa dagar blir det lite mycket med livets små bökigheter bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar inte som att min tidigare kommentar kom med här heller, så jag försöker formulera om den.

Ja, liver bjuder verkligen på en massa små bökigheter mest hela tiden. Hela denna dagen har jag gått och oroat mig för hur jag ska göra med morgondagen. Skolan börjar, ny kurs, ny skola. Huvaligen, hur ska det gå!

Moa sa...

Åh, jag kommer inte ens ihåg att jag har hört vad du ska läsa i höst... Det här måste vi åtgärda snabbt! Men det kommer att gå alldeles utmärkt för dig för att du är så duktig och trevlig och snäll :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails