5.8.07

Fotopromenad och matthet

Den senaste veckan har jag verkligen varit helt sjukt trött, det är som att jag inte kan sova nog mycket och jag får verkligen anstränga mig för att orka göra något över huvud taget. Jag vet inte om det är utmattning efter allt jobb med bröllopshäftet eller bara ett tecken på att jag har jobbat i fyra veckor. Det jag är mest rädd för är en repris av förra årets månadslånga utmattningssjukdom i slutet av sommaren, det vore katastrofalt otrevligt.

Trots att jag är trött känns det ändå som att jag vill hitta på något och idag tog jag mig i kragen och gick på en ordentlig fotopromenad runt Luleås innerstad efter jag hade lämnat av Malin på busstationen. Att gå runt och fota i centrum har jag tänkt göra hela sommaren, och jag insåg att jag inte har så lång tid kvar nu. Det var precis lagom varmt ute, och mycket skönt att gå runt och titta och fotografera. Det var inte helt idealiskt fotoväder , det växlade hela tiden mellan soligt och molnigt och jag var tvungen att ställa om vitbalansen rätt ofta men det blev en hel del fina bilder i alla fall. Det jag helst av allt skulle vilja göra är att fota folk på gågatan, typ strömmar av människor som går eller folk som sitter på uteserveringarna. Tyvärr känns det dock väldigt obekvämt att ställa sig med en stor kamera mitt där alla går, jag har en känsla av att jag skulle bli helt utstirrad och även om jag blivit bättre på att ignorera att folk glor när jag fotar så är jag inte redo för ett sånt maffigt test.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails