27.8.07

Förrådsstädningen är KLAR!

Här kan jag stolt presentera mitt tillfixade förråd. Det är ju förstås egentligen inte ett förråd, utan en del av min lägenhet som är bakom garderoberna och därför ett utmärkt utrymme för att stuffa undan saker. Min tanke med omgörningen var att det skulle vara ett ställe för förvaring men där jag även kan gå in utan problem. Som det är nu kan jag lätt stå där inne och välja filmer eller smidigt komma åt mina sybehör på översta hyllan.

Jag gillar mitt trådkorgsfodral jättemycket, det ger en liten trevlig färgklick samtidigt som det skymmer all röra i korgarna. Allt som allt så är ju inte förrådet ett attraktivt ställe, med tanke på diverse flyttkartonger etc. men det fyller sin funktion väldigt bra och det är dessutom ändå rätt mysigt för att vara ett förråd - särskilt sen Audrey och ljusslingan kom på plats.

Här är alltså en före-bild tagen någon gång i februari. Även om jag har försökt fixa till lite någon gång tidigare under våren så har det liksom aldrig gått att få någon ordning på det där kaoset. Det som gjorde att det blev så här förfärligt (förutom att jag har för mycket saker och tycker det är tråkigt att städa) var att jag ställde in min säng längs väggen, nu när jag ställde ner den i en källarskrubb så blev det möjligt att skapa någon slags ordning i kaoset. För medge att det har hänt en hel del!

10 kommentarer:

Erik Söderlund sa...

Det här har ingenting med ditt inlägg att göra, men jag sökte på "vilhelmina" på bloggportalen och kom fram till din blogg. Jag tror, eller är ganska säker på, att vi gick i samma klass på CK2:an i våras. Hehe...rätta mig om jag är ute och cyklar!

Moa sa...

Ja men se där, det tror jag du har alldeles rätt i :) Slumpens irrfärder inom bloggvärlden, liksom :)

Blir det CK3:an till hösten eller? Den ska jag gå i alla fall. Ha det bra hur som helst!

sofia sa...

Åh så fantastiskt! Vilken myshörna, lite belysning gör susen (plus en totalröjning). Du har varit så duktig! Ser fram emot bilder på fotoväggen när den börjar ta form...

Moa sa...

Åh, tack vännen! Ja, jag känner mig verkligen jättenöjd med resultatet! Det var helt klart värt alla timmar av tråkigt sorterande och alla brutala slängningar. :)

Erik sa...

Nej ingen CK3 för mig än, ska läsa engelska!

Moa sa...

Aha, lycka till med det då! :)

Anonym sa...

Snyggt jobbat.

/Pa

Moa sa...

Tack :)

Anonym sa...

Ja, du Moa, du har verkligen lyckats röja och rensa! Det blev elegantare än elegantast. Sådana där hörnor har ju tendensen att bli alldeles överfulla med prylar just eftersom man ser det som ett extra förvaringsutrymme. Men ack, så skönt det är när man verkligen har städat undan alls krafs!

Moa sa...

Åh, tack vännen för all din fina pepp idag! Ja, det känns jättebra med den där hörnan. Jag kommer säkert att lyckas röra till det lite nu också, men det känns bra när jag har gjort ett ordentligt grundarbete för då är det lättare att ordna upp igen :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails