10.8.07

Om vattenskräck

Jag läste nyss på min vän Linnéas blogg att hon också är rädd för vatten, jag trodde knappt att det var någon annan som greps av en djup skräck över att bli upptuggad av fiskar eller fastna i sjögräs när de ska ta sig ett dopp. Problematiken ligger i att jag förstås gillar att bada också, men det gäller helt enkelt att hålla sig på grunt vatten och helst bada på ställen där det går att se bottnen. En gång när jag och min syster badade på en dålig typ av strand i närheten av stugan fick jag sån panik över den äckliga och osynliga bottnen att hon, som hade gått före mig till båten, fick komma tillbaka och hämta mig och hålla mig i handen innan jag vågade gå över ett speciellt slammigt område.

Hittills i år har det faktiskt inte blivit ett enda dopp, vilket är lite skandalöst. Det har berott på att det aldrig har varit någon annan som varit ledig samtidigt som mig på de få riktigt fina dagar som har varit. Dessutom måste man alltid åka bil i minst 20 minuter för att komma till något fint ställe i Luleå, vilket är lite synd. Det tar liksom bort lite spontaniteten i det hela när allt måste planeras och bilen tankas innan man kan åka någonstans. Om det vackra vädret håller i sig är det dock inplanerat en strandutflykt imorgon, håll tummarna nu!

2 kommentarer:

Nea sa...

Moa, min Moa, vad är det jag hör?! Inte en endaste dopp i år? Inte badat ännu? Nu skrevs ju inlägget för ett par dagar sedan, så jag hoppas att det blivit ändring på detta :o)

Trots vattenskräck är jag väldigt förtjust i att bada - det är ett dilemma det där. Men jag tvingar mig själv helt enkelt att inte vara rädd. Hittills i år har det nog blivit mellan 25 och 30 dopp i vatten i år (utomhus...). Här struntas blank i dåligt väder. Det ska badas!

Moa sa...

Det är faktiskt väldigt skandalöst, men jag har inte badat en enda gång den här sommaren! Problemet har ju legat i att man inte har kunnat välja när det ska vara fint väder, hade det varit någon fin sommardag på en helg så hade jag lätt åkt iväg, men nu var det oftast regn eller bara halvbra väder när man verkligen har tid att ligga och softa. Men till nästa sommar måste jag verkligen ta tag i det här.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails