26.8.07

Osmidiga människor och nachos

I eftermiddags masade jag mig iväg till Maxi för att fylla på mina sinande matförråd. Det är ju inte världens roligaste sak att handla mat, men jag gjorde två typer av iakttagelser: en om människor och en om varor.

Människor ser sig verkligen inte för. Det var en lång och något osmidig man som böjde sig fram över vindruvshyllan för att ta en ask från toppen (dit man sannerligen bara når om man är mer än 1,95 lång) och medan han gjorde det sträckte han ut ena benet bakåt. Detta gjorde att en gravid kvinna som precis gick förbi var nära att snubbla omkull! Själv var jag nära att köra in med kundvagnen i en medelålders herre som utan att se sig om plötsligt bytte spår och kastade sig in framför mig. Det borde kanske finnas markeringar på golvet med olika filer eller något, blinkers fastmonterade på kroppen är kanske en aning överdrivet, men backspeglar och påminnelser om att titta i dem vore nog på sin plats.

Min andra iakttagelse handlar om nachos. Jag skulle köpa en påse nachos och upptäckte att de hade ett erbjudande, 3 påsar för 25 kr. Först tänkte jag att detta ju lät helt fantastiskt och att jag kanske borde slå till - de kan ju ligga hemma i mitt skåp i väntan på nästa gång jag gör tacos. Sen slog som tur var vett och sans till igen och jag insåg att det a) vore väldigt dåligt för mig att ha två påsar nachos hemma eftersom jag älskar såna och förmodligen skulle äta upp dem under den kommande veckan och att b) det hur som helst bara skulle bli TVÅ kronor billigare att anta detta erbjudande. Så jag stod över!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails