27.8.07

Foto-kul

Nu har jag äntligen fått min nya leksak - ett tillägg till Photoshop som gör att man med några enkla knapptryckningar kan få snygga svartvita bilder. Här ovan har jag gjort en jämförelse så att ni till fullo ska förstå hur bra det är. På den vänstra bilden har jag använt tillägget, medan jag har konverterat den högra själv (jag kan nog göra bättre än så, det här gjorde jag på en minut). Som synes är det mycket bättre kontraster i den vänstra bilden, ansiktena är mer upplysta utan att bilden blivit urvattnad eller överexponerad.

Trots alla möjliga små tweaks och användningar av levels, exponering, luminance och screen kan jag liksom inte få till samma bra effekt själv. Dessutom har tillägget ett supersnyggt chokladfilter som jag inte heller har lyckats härma, på den högra bilden har jag lagt på ett brunt filter (annars skulle den se ännu mer dassig ut) men det är ändå inte i närheten av den vänstra bilden. Alltså är jag toppentoppennöjd och ska nu sätta igång att konvertera alla fina bilder jag äger till svartvitt!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails