16.8.07

Postfrukost

Varje morgon på förmiddagsrasten på posten äter jag min frukost bestående av yoghurt, smörgåsar och lite av det bittra kaffe som serveras. För det mesta brukar jag och en av de andra sommarjobbarna ha väldigt roligt när vi läser upp lustiga utdrag ur lokaltidningen, studerar bröllopsbilder eller bara rent allmänt skrattar åt något. Eftersom vi börjar så tidigt blir ju det mesta ganska roligt vid den här tiden på dagen.

Det är något härligt oglamouröst över postfrukostarna, med det smuliga köksbordet och den vita postkoppen där kaffet alltid har runnit över kanten lite grann. Det känns lite grann som i en storfamilj där alla ser de andra när de är som mest sårbara och liksom slafsiga, som man kan vara hemma. Visserligen brukar jag inte äta den typen av frukost när jag är hemma, då är det smörgåsar på assiett och kaffe i ett stort oskvimpigt glas som gäller. Men ändå, det är lite fint att få dela något sådant med andra.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails