16.8.07

Yrsel och snigelslem

Nu tycks sommarens stress och press ha hunnit ikapp mig och jag har haft migrän igår och idag som gjort att jag inte kunnat gå till jobbet. Förutom huvudvärken har jag varit helt matt och haft yrsel som visat sig var och varannan gång jag rör på huvudet. Förhoppningsvis blir det lite bättre nu när jag är hemma och vilar så att jag känner mig pigg på bröllopet på lördag.

Jag har just sett klart gårdagens Project runway, vilket är en av mina favvo-serier på glamourfronten. När jag slog av videon hamnade jag på en kanal som visade tv-shop och den mest fantastiska produkt man kan tänka sig. Det var en hudkräm gjord på snigelsekret som påstods bygga upp huden igen och med vilkens hjälp man skulle få perfekt hud, fri från rynkor, fläckar, ärr, finnar etc. etc. Det jag tyckte var kul var just den här kopplingen till snigeln, det de använde var samma ämne som snigeln använder för att laga hål i sitt skal. De hade till och med en rapport de visade upp som kallades snigel-rapporten. Känns det dock inte väldigt äckligt att smörja in ansiktet med snigelslem?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails