9.8.07

Omväxlande väder och fika

Dagens väder har verkligen varit märkligt. När jag skulle åka till jobbet imorse var det nästan 20 grader, vilket är väldigt varmt för att vara 7 på morgonen, och jag fasade för hur varmt det skulle bli i postbilen. Några timmar senare var det dock regn och svarta moln som gällde, för att ytterligare några timmar senare (när jag och Sofia satt på en uteservering) vara strålande solsken och värme. Därefter började det blåsa vansinnigt mycket och snart gick solen i moln. Lagom till att vi skulle gå till bilen som stod en bra bit bort började det spöregna igen och dessutom åskade det. Väldigt smidigt med andra ord.

Idag var det typ tredje gången på hela sommaren som jag var inne på stan och första gången jag var med en kompis. Det var så himla trevligt att sitta ute och dricka kaffe och äta chokladbiskvi samtidigt som vi studerade människorna som gick förbi. Det är ett av livets små trevliga nöjen, det.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails