31.8.07

Det lila mysteriet

Jag hade väldigt svårt att komma på vad jag skulle ge Malin i present i år, men så igår eftermiddag kom jag på att en säsong av Scrubs vore en kul grej. Eftersom jag beställde den på internet så tar det ju någon dag för den att komma, så jag tillverkade ett eget omslag i datorn och klistrade det på ett dvd-boxfodral tillverkat av en skokartong.

Den roliga aspekten av det hela är det här med färgen på utskriften. Skrivaren är en av pappas gamla som jag hittills enbart använt till att skriva ut texter med och jag trodde att färgpatronen var helt slut. Tydligen så verkar den missuppfatta grått för lila i alla fall och skapade denna fräcka effekt. Det blev ju visserligen ganska fint, men det känns väldigt lustigt (och lite opålitligt) ändå. Jag ställer mig frågan om den nya bläckpatron pappa köpte i USA var supermörklila fast den hette svart, någon som har ett annat förslag på lösning till mysteriet?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails