20.8.07

Lägenhetsrensning

Idag är det min första riktigt lediga dag sen jag kom ner till Umeå och trots att jag känner mig lika pigg och fräsch som en urvriden disktrasa så har det inte varit en lat dag. Det har blivit lite av en tradition för mig att rensa igenom min lägenhet på de där lediga dagarna innan skolan börjar och det är ganska skönt att ta tag i det. Min plan är att stuffa om nog mycket för att kunna flytta bort en hel bokhylla till mitt så kallade förråd (ett utrymme bakom två garderober) för att få mer plats ute i själva lägenheten. Eftersom jag bor i en vindsvåning med snedtak åt två håll så är det rätt lite väggytor och framför allt ont om väggytor med lite höjd.

Tanken är att kunna göra en slags fotovägg mitt i lägenheten med inramade kort på familj och andra fina saker. Det får bli lite som ett pågående projekt, men för att det ska kunna genomföras behöver jag få bort lite. Sen är det ju väldigt bra för själen också att gå igenom och rensa upp i röran runt omkring en. Typiskt nog verkar omfattningen av mitt projekt bara växa och växa, det gäller att inte bli överväldigad av allt som är att fixa innan man har kommit så långt att man börjar se resultat och bli peppad igen.

2 kommentarer:

Nea sa...

hihi, mitt rensningsprojekt har pågått under halva sommaren. Hade bestämt innan sommaren att jag skulle röja hela lägenheten och rensa ut och få ordning på lådor och hyllor. Hittills har jag tvingat S att medverka på utrensning av samtliga garderober. I dag är jag förkyld och tänkte passa på att rensa kontoret. Men oj, man märker att 3 rum och kök är stort! man får plats med så mycket saker!! men att rensning är bra för själen - det håller jag med om. Ska nog blogga om detta snart...

Moa sa...

Ja det är verkligen galet hur mycket saker man har, och mycket av det kan jag inte komma på något användningsområdet för, samtidigt som man kanske inte vill kasta bort dem. Just nu måste jag fokusera mig på att ta tag i röran på golvet, annars kommer jag att drunkna här.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails