7.8.07

Cykling och sol

Jag har just gjort något så oväntat och nyttigt som att ta en intensiv cykeltur runt Västra Skurholmen, Malmudden och Östermalm. Min tanke var att vara lite duktig och ta en promenad, men eftersom långpromenader brukar ge mig lite ömma axlar och jag redan har så ont efter jobbet kändes det inte så lockande. Att däremot lyssna på iPod och cykla raskt kändes mindre jobbigt, mer effektiv träning så att säga.

Rundan som brukar ta 1,5 timme med promenadsällskap och drygt en timme när jag går själv tog nu mindre än en halvtimme. Det blir ju inte träning på samma sätt som en promenad, men ändå ett smidigt alternativ när man inte vill ägna en så stor del av sin ynkliga fritid efter jobbet åt träning. Allt blir förstås extra härligt nu när det är sommarväder igen, 22 grader i skuggan och strålande sol. Som en extra bonus är det lite mindre post nu också, så igår slutade jag två timmar tidigare och idag en timme och en kvart. Att ligga på altanen och sola med lön är en lyx alldeles i sig själv.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails