24.8.07

Tygshopping och ful gågata

Idag var det dags för en liten stadstur med en lista på specifika ärenden. Värmen och mitt allmänt lata tillstånd gjorde att jag inte precis njöt av att behöva masa mig iväg, men det blev trots allt en lyckad liten tur med ett riktigt fynd. De senaste dagarna har jag ju hållt på pyssla till i mitt förråd (om nu någon missat det!) och helt plötsligt när jag satt och tittade på det jag åstadkommit slog det mig att det vore trevligt att sy någon slags "väggar"/fodral till min trådkorgshylla. Den bara står där och ser lite lagom skabbig ut. Efter att ha plöjt igenom Åhléns och en stor tygaffär utan att hitta något som kändes bra och samtidigt var i rätt prisklass fick jag slutligen bingo på en liten tygaffär. Det var ett beige tyg med stiliserade blommor i två rosa nyanser och vitt. Lite svårt att förklara men sen kommer det lite bilder. Det bästa var att det var prissänkt från 159 kr/m till 39,50 kr/m. Inte illa alls!

Något som däremot var illa var hur Kungsgatan i Umeå ser ut. Just när jag skulle åka i början av sommaren var allt som en slags stor byggarbetsplats, men jag tänkte att de ändå skulle göra något fint - men icke. Hela kungsgatan är en enda stor asfaltsgata, det ser ut som Autobahn ungefär. Inte ett träd eller en blomlåda i sikte. Jag hoppas verkligen att detta inte är slutresultatet för det var den fulaste gågata jag någonsin sett.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails