6.8.07

Kroniskt förföljd av fallerande teknik

Jag brukar försöka intala mig själv att det bara är dumheter att jag skulle vara förföljd av otur när det gäller tekniska saker, att det bara är en slump att datorer, telefoner, ineternetuppkopplingar etc. bara tycks gå i baklås när jag närmar mig men ibland är det ju svårare än vanligt. Igår åkte pappa iväg till USA på jobbresa och ska vara borta i nästan två veckor. Kan det då vara en slump att vår internetuppkoppling som funkat felfritt hela sommaren väljer den dagen att kollapsa? I don't think so!

Efter att ha varit och tryckt i alla sladdar utan resultat fick jag idag ringa datasupport över Atlanten för att försöka lösa problemet. Pappa rådde mig att starta om routern som nu här på eftermiddagen försökt ansluta till grannarnas uppkoppling. Det fungerade så länge jag pratade med honom på telefon, men sekunden jag lade på luren fick datorn fnatt igen och försökte ansluta till grannarna igen. Det som händer just nu är att modemet/routern gör så att internet slås på och av en gång i minuten. Hurra, liksom.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails