24.8.07

Imorgon börjar friidrotts-vm!

För ett halvlångt antal år sen så gick jag plötsligt från energisk sporthatare till att faktiskt gilla vissa sporter - att titta på alltså, inte att utöva. Jag har alltid gillat konståkning och gymnastik, men nu utökades det också med simhopp och friidrott. Simhopp hör väl lite ihop med konståkning och gymnastik men friidrott är helt klart the odd one out. Jag tror att det mycket handlar om hela den här gemenskapsgrejen som hör ihop med friidrott, det är lite som ett mini-os ungefär. Det finns en arena, massor av publik, kommentatorer, en studio och så många lite mindre grenar att titta på. Jag menar, full uppmärksamhet i fyra timmar medan någon springer maraton på en tråkig gata känns inte så hett, att däremot då och då spetsa öronen när Carolina Klüft hoppar längdhopp eller Stefan Holm hoppar höjdhopp, det är en annan sak. Koncentrerad spänning i lagom dos, perfekt att ha på i bakgrunden medan man fifflar med bilder i Photoshop, syr lite eller diskar.

Dessutom, detta har jag ju skrivit om tidigare också, så är kläderna en utmärkt källa till underhållning. Inget kan visserligen mäta sig med konståkning, men det finns gott om roliga outfits i friidrottens värld också. Årets upplaga äger rum i Japan vilket innebär att tävlingarna är mellan 02-08, vilket inte är den bästa tiden att se på sport, men turligt nog verkar de reprisera hela passen på dagtid så det kunde ju inte bli bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att inte tala om alla stora muskler man kan titta på...

Moa sa...

haha, så sant så sant :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails