22.8.07

Återvinningsmardrömmen

Min städning fortsätter och i skrivande stund står det nio Ica-kassar i hallen, fulla med skräp av diverse slag. Eller egentligen innehåller tre av dem gamla böcker som jag tänker slänga, men ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra av. Jag tycker att det här med sopor är ett avgjort problem, jag har aldrig lyckats lära mig vad som ska kastas i vilken tunna. För mig är det extra komplicerat eftersom mitt hus endast har en stor grön tunna och inget annat.

Förväntar sig kommunen att man ska cykla med 100 kg skräp på cykeln till närmsta återvinningscentral? För även om böcker möjligen ska gå som pappersåtervinning (eller är det brännbart på grund av den blanka finishen på omslaget? Eller ska man riva sönder böckerna för att kunna lägga dem i rätt hög?) så är jag tämligen säker på att gamla lampor inte ska slängas i brännbart. Var är de gamla hederliga grovsoprummen undrar jag. Alla hyresvärdar borde tvingas skaffa sådana.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails