4.8.07

Obra pizza

Efter att ha varit nyttig och promenerat en sväng tidigare i eftermiddags tyckte jag att jag förtjänade en Ica-handlarnas mozzarellapizza till middag. Tyvärr visade det sig att Ica på Björkskatan har slutat sälja det mesta i matväg och jag fick därför handla på Konsum. Jag har tidigare fått lov att köpa andra pizzor och försökt ha ett öppet sinne, men inget är lika gott som Icas mozzarellapizza. Inte ens i närheten faktiskt.

Idag provade jag en mozzarellapizza från Dr. Oetger (eller något liknande), men även denna var hopplöst bristfällig. Degen kändes överhuvud taget inte som en pizzadeg, mer som någon slags sammanpressad sconesbotten. Det övriga smakade inte heller speciellt mycket, det var inte äckligt men inte heller speciellt gott. Stick to what you know, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails